torsdag 23 februari 2012

Critical Mass om In Vino Veritas

Det är inte varje dag man får en punkdemo i handen. Sedan minst tio år tillbaka är det är ju närmast kutym att släppa en sjua direkt, när det gäller mangel av alla dess sorter. Men visst håller materialet för en platta.

Svårt att dra en parallell till nåt specifikt band, men jag kan ju säga så mycket som att det inte rör sig om old school, utan detta är klart modernt mangel utan att låta vare sig neocrust, mathcore eller nåt annat proggresivt tjafs. Det är pang på rödbetan hela tiden och jag föreställer mig ett helvetes jävla röj live. Har alltid tyckt att det är coolt när trummorna går så fort att man är osäker på om det är entakt, blastbeats eller nåt annat. I fallet med denna demo gör det att de nog kan attrahera de som gillar grind också. Lager på lager-sång är också för jävla fränt, ni vet så där hetsigt överlappande. Ett jäkla tryck i sången är det faktiskt.

Av de utlovade black metal-influenserna hör jag inget av.utan detta är rätt och slätt hysterisk HC från de djupa skogarna av Småland. Sexton korta och rappa låtar inklusive en cover på KNUTNA NÄVARS”Sången om Stalin”. Inte för att det hörs att det är den, men det står så på omslaget i alla fall (!).

Detta ger definitivt mersmak och jag hoppas på en brutal fortsättning samt ett vinylsläpp. Till 102,8%


http://www.criticalmass.se/?option=com_critic&task=read&id=1022

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar