torsdag 23 februari 2012

Cow Magazine om de tre första

Två CD och en kassett damp ner i lådan för en tid sedan och en mängd låtar fanns att lyssna på. Jag trodde att det skulle bli en stor uppgift att sätta tänderna i materialet men till tji fick jag när jag insåg att inte många låtar var över minuten lång.
Femtekolonnare kör ett mangel som självklart drar tankarna till ett gamla band som till exempel Protes Bengt, som satte ett fyrtiotal låtar på en sjutumssingel, men med sjukt mycket mer grindmangel och även till de nutida kaospunkarna i Krimtänk. Det är små korta vansinnesverk med lustiga titlar och ibland hinner man till och med höra lite bra grejer som är över snabbare än vad de kom.
Jag kan vara lite kluven till den här sortens grind. Visst gillar jag korta låtar men när de t handlar om 20-50 sekunder så är det ibland lite väl kort ibland. För mig gäller det att fånga uppmärksamheten med något speciellt och det lyckas bandet med ganska ofta men i längden (den inte så långa längden) kan jag känna mig lite otillfredsställd. Visst fan har de något som jag uppskattar och jag skulle nog gilla att se dem lira live, men det gäller att vara på humör.
Om man verkligen gillar mangelmangelmangel i 190 med kortakortakorta låtar så är det hög tid att köpa på sig Femtekolonnares grejer nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar